X
تبلیغات
چگونه آرامش روحی پیدا کنیم؟ راه های رسیدن به آرامش روحی و روانی

چگونه آرامش روحی پیدا کنیم؟ راه های رسیدن به آرامش روحی و روانی


آیا گاهی زندگی برایتان سخت و پیچیده می شود؟ با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنید؟ این شرایط سخت ممکن است برای هر کسی به وجود آید. سوالی که در این شرایط برای اکثر ما به وجود می آید این است که” چگونه آرامش روحی پیدا کنیم؟ ” خوشبختانه روش هایی برای خلاص شدن از انرژی منفی و افزایش آرامش روحی در زندگی وجود دارد. بسیاری از افراد نمی دانند برای پیدا کردن آرامش روحی از کجا باید شروع کنند. چند مرحله برای افزایش آرامش در زندگی وجود دارد. در این مقاله راهکارهایی برای ایجاد تغییرات کوچک در رفتار و تغییراتی بزرگ در سبک زندگی وجود دارد.


نفس عمیق بکشید

نفس کشیدن غیر ارادی یک فعالیت ساده به نظر می رسد، اما یک روش فوق العاده برای افزایش آرامش روحی و روانی است. نفس کشیدن و احساسات تا حد زیادی به هم مرتبط هستند. اگر بتوانید آرام، منظم و عمیق نفس بکشید، احساسات شما هم آرام تر خواهند شد. تمرینات تنفسی، کورتیزول یا هورمون استرس را کم کرده و اعصاب پاراسمپاتیک را فعال می کند که موجب ایجاد آرامش در بدن می شود. مراحل انجام تمرینات تنفسی به این صورت هستند:


محل راحتی را برای نشستن پیدا کنید.

یک دست را روی شکم و دست دیگر را روی قفسه سینه قرار دهید.

نفس عمیق بکشید، به طوری که شکم تان داخل رفته و قفسه سینه ثابت بماند.

برای چند لحظه نفس خود را نگه داشته، سپس آن را رها کنید.

این تمرین را آن قدر ادامه دهید تا به ریتم منظم برسید و روزانه ۱۰ دقیقه آن را انجام دهید.

ورزش کنید

یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای بدن و ذهن خود انجام دهید، ورزش منظم است. هفته ای ۳ تا ۵ بار و هر بار به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه ورزش های هوازی مثل پیاده روی، دوچرخه سواری، شنا و دو انجام دهید تا به نتیجه مناسب برسید. برخی از مزیت های ورزش عبارتند از:


ذهن تان را مملو از هورمون های شادی (آندورفین و سروتونین) کرده و حال تان را بهتر می کند.

انرژی را افزایش داده و خستگی را کاهش می دهد.

کیفیت خواب را بالا برده و بر بی خوابی مزمن هم تاثیر می گذارد.

ریسک بیماری های قلبی و دیابت نوع ۲ را کاهش می دهد.

از نور خورشید غافل نشوید

نور خورشید باعث تولید ویتامین D شده که میزان سراتونین را افزایش می دهد. نوری که در داخل خانه به شما می رسد چنین اثری ندارد؛ پس وقت بیشتری را خارج از خانه صرف کرده و فعالیت هایی مثل ورزش در فضای باز، شنا در استخر رو باز و پیک نیک رفتن را انجام دهید.


 


به فعالیتی مشغول شوید

یکی از بهترین راه ها برای داشتن آرامش روحی و رضایت خاطر، انجام فعالیتی است که دوست دارید؛ یعنی خود را کاملا درگیر انجام کاری کرده و به چیز دیگری فکر نکنید. خود را مشغول به فعالیتی کنید که دوست دارید و با انجام آن توانایی های خود را به چالش بکشید.


کاری را که دوست دارید انجام دهید، فرقی ندارد که ورزش مورد علاقه تان باشد یا کشیدن نقاشی.


منبع: rimoj.com


طبقه بندی :
تعداد بازدید : 21

برچسب ها : ,
نویسنده : admin در تاريخ 1397/9/24
امتياز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6



عضويت سريع

قوانین سایت

کد امنیتی :
ورود به وبلاگ

ورود به سایت

نام کاربری:
رمز عبور :
دوستان من
پیوندهای روزانه
خبرنامه
با عضویت در خبرنامه از آخرین مطالب این وب سایت با خبر شوید
آرشیو سایت
نظر سنجی
سایر امکانات

  • آنلاین : 1
  • بازدید امروز : 9
  • بازدید دیروز : 0
  • بازدید هفته گذشته : 9
  • بازدید ماه گذشته : 129
  • بازدید سال گذشته : 256
  • کل بازدید : 318

  • خبرخوان سایت
    دیانا چت سیستم وبلاگدهی ماسیس چت | شما چت | شلوغ چت | ققنوس چت اهواز چت | خوزستان چت | قشم چت اهواز چت | خوزستان چت | اهوازی چت طراحی چت روم